<تیر خلاص انتفاضه شعبانیه بر اردوگاه اشرف
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1139
نویسنده : کامران وزیری

در این مدت که حدود یک ماه بیشتر طول نکشید، مردم با تشکیل کمیته‌های مردمی زیر نظر کمیته‌ای نه نفره که از سوی مرجعیت حوزه علمیه نجف اشرف آن هنگام مرحوم آیت‌الله العظمی خوئی تشکیل شده بود، اداره می‌شدند.

این کمیته که از برجستگان مردمی و اجتماعی و گاه علمی حوزه انتخاب شده بودند، هر یک در سویی در امر کارگشایی امور روزمره مردم این شهرها نظارت داشته و سعی داشتند که خونی به ناحق ریخته نشده و ظلمی بر انسانی روا نشود.

یکی از اهرم‌های اصلی صدام برای سرکوب این قیام، نیروهای منافقین در عراق بود و صدام و رژیم بعث برای مقابله با این انتفاضه علاوه بر قتل عام مردم توسط ارتش عراق از گروهک تروریستی منافقین نیز بهره‌بردند و منافقین در انتفاضه شعبانیه به کشتار وسیعی از مردم عراق دست زده و 25 هزار نفر را به شهادت رساندند.

رجوی دست در دست صدام دیکتاتور عراق

در جریان این درگیری‌ها هزاران نفر کشته و نزدیک به دو میلیون نفر از مردم عراق آواره شدند.

منافقین با کمک نیروهای نظامی در کشتار مردم عراق شرکت کردند و برگی دیگر بر جنایات خود افزودند. در جریان این قیام مردم در کربلا برای مقابله با رژیم بعث و نیز پناه گرفتن وارد حرم حسینی شدند که نیروهای نظامی بعثی آنها را در حرم مطهر به گلوله بستند و بارها با سلاح های سبک و سنگین حرم امام حسین(ع) را هدف قرار دادند.

آثار این جنایات هنوز بر دیوارهای داخلی حرم اباعبدالله(ع) به عنوان سندی ماندگار از قیام مردم عراق و شیعیان در برابر حکومت جور و ستم، باقی مانده است.

همچنین اعضای گروهک تروریستی منافقین در زمان رژیم صدام جنایات فجیعی در استان بصره انجام دادند.

حال پس از گذشت بیش از 20 سال از سرکوب انتفاضه شعبانیه توسط رژیم بعث و جنایات گروهک تروریستی منافقین، فرزندان و بازماندگان این انتفاضه اسلامی، کار را برای این گروهک جنایتکار به پایان رساندند و با حمله غافلگیر کننده به اردوگاه اشرف دهها نفر از کادرهای اصلی و مؤثر منافقین که نقش بسزایی در ترورها و قتل عام مردم مسلمان را به درک واصل کردند.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: